Agencja - Biuro nieruchomości Kraków, Wrocław, Gliwice
GWROTA
panteon
stv
belka
Tytuł obrazkowy odcinka o ID nr 98




Data pierwszej emisji: 2010-02-04
Scenariusz: Sera Gamble, Nancy Weiner
Reżyseria: Steve Boyum

Tytuł pochodzi od piosenki angielskiej grupy rockowej Led Zeppelin otwierającej album Houses of the Holy z 1973 r.

Anioły wysyłają Annę do przeszłości, aby zabiła Johna i Mary Winchesterów zapobiegając tym samym narodzeniu się Sama, dzięki czemu Lucyfer nie będzie miał dobrego dla siebie naczynia. Castiel przenosi Sama i Deana do roku 1978, żeby powstrzymali Annę. Rodzina znów będzie w komplecie, lecz Mary rozpozna Deana, gdyż poznała go jako łowcę podczas jego ostatniej wizyty, stara się jednak utrzymać to w sekrecie przed Johnem.

Deanowi śnią się dwie tancerki egzotyczne – jedna przebrana za anielicę, a druga za diablicę. Widać, że starszemu z braci bardzo podoba się jego własny sen. Nagle tancerki znikają i pojawia się Anna. Nie mogła znaleźć Deana z powodu zabezpieczeń Castiela, więc zmuszona była pojawić się w jego śnie. Informuje łowcę, że musi koniecznie się z nim spotkać, ponieważ ma mu coś bardzo ważnego do powiedzenia. Daje mu adres i Dean się budzi.

Anna czeka w opuszczonym magazynie na Winchestera, jednak zamiast niego pojawia się Castiel. Od razu nie wierzy w opowieść Anny, że udało jej się uciec z więzienia i podejrzewa, że została wypuszczona celowo. Anna przyznaje, że ma misję zabicia Sama, aby nie stał się on naczyniem dla Lucyfera, Prosi o pomoc anioła, ale ten odmawia, mówiąc, ze młodszy Winchester jest jego przyjacielem. Ana ucieka. Pojawia się masce jakiegoś samochodu, którego właściciele zabierają ją do szpitala, gdyż jest ledwo przytomna.

Castiel powiedział Winchesterom, co planuje Anna. Odprawia rytuał, dzięki któremu udaje mu się zlokalizować, gdzie się teraz znajduje. Okazuje się, że przeniosła się ona w przeszłość, do roku 1978 i planuje zabić Johna i Mary, zanim urodzą się Sam i Dean. Bracia nalegają, że muszą koniecznie przenieść się w przeszłość i ją powstrzymać.

Cass, który stracił część sowich anielskich mocy, jest bardzo osłabiony po podróży w czasie i nie jest zdolny do pomocy Winchesterom. Dean zabiera go do motelu, a w tym czasie Sam szuka adresu Johna i Mary. Znajdują dom. Drzwi otwiera Mary, która natychmiast rozpoznaje Deana  i nie chce wpuścić ich do domu, twierdząc, że polowania należą już do jej przeszłości. Do drzwi podchodzi John, Dean przedstawia siebie i brata jako kuzynów Mary, na co John z radością zaprasza ich do środka, ciesząc się, że ma okazje poznać kogoś z rodziny Mary. Rozmowa, do jakiej dochodzi w salonie, jest dość niezręczna, a Sam ciągle patrzy się z niemym zdziwieniem na matkę. Dzwoniący telefon przerywa rozmowę. John przeprasza wszystkich i idzie porozmawiać z szefem. W międzyczasie Mary chce wiedzieć, czemu bracia przyszli do niej. Dean mówi jej, że grozi im niebezpieczeństwo, gdyż czyha na nich anioł. Z początku kobieta nie chce wierzyć w istnienie aniołów, ale w końcu im wierzy i godzi się razem z mężem opuścić dom i pójść z nimi. Do Johna zadzwonił jego szef, mówiąc mu, że grozi mu utrata pracy. Winchester błaga go o zachowanie tej posady, gdyż naprawdę potrzebuje teraz pracy. Mężczyzna godzi się na spotkanie i nakazuje Johnowi natychmiast przyjść do warsztatu. Kiedy rozmowa dobiega końca, widać, jak mechanik zmienia się w Anne. Mary zauważa, że John wyszedł z domu i razem z Samem i Deanem idą go poszukać.

John przychodzi do garażu i zauważa ciało swojego szefa na podłodze. Mężczyzna nie ma oczu. Nagle zauważa Anne, która niebezpiecznie się do niego zbliża. Dochodzi do walki. Po chwili zjawiają się Mary, razem z braćmi i wszyscy starają się powstrzymać anielicę, jednak jest ona od nich dużo potężniejsza. W końcu Samowi udaje się ją odesłać za pomocą symbolu namalowanego na ścianie własną krwią.

Wszyscy czterej Winchesterowie jadą do domu rodziców Mary. John jest wściekły, że w taki sposób dowiedział się, co całe życie robiła jego żona. Istnienie potworów jest wciąż dla niego szokiem. Na miejscu, Sam i Dean wyjaśniają swoim rodziców, w jaki sposób można powstrzymać anioła. Sam przeprasza Johna za swoje zachowanie, mimo, że mężczyzna nie wie, o co mu chodzi. Okazuje się, że John nie może sobie wyobrazić, jak ktoś mógłby w ten sposób narażać życie swoich dzieci i pozwalać im polować. Sam mówi mu, że wybaczył swojemu ojcu już dawno.

W międzyczasie Dean zdradza Mary prawdę, kim naprawdę jest. Kobieta nie może uwierzyć, że rozmawia z własnym synem. Do rozmowy przyłącza się Sam, który sugeruje, że jednym rozwiązaniem dla niej jest to, aby opuściła Johna teraz, wtedy zarówno on, ani Dean nigdy się nie urodzą, a Mary nie umrze. Mary mówi im, że już jest za późno, gdyż jest już w ciąży. Nagle do pokoju wpada przerażony John i mówi, że symbol namalowany drzwiach został rozmazany. W pokoju zaczynają mrugać światła i nagle pojawia się Anna razem z Urielem, którego udało jej się przekonać, aby jej pomógł. Dochodzi do kolejnej walki, w której John zostaje wyrzucony z domu, a Sam przekuty ostrym prętem i w konsekwencji tego zabity. Kiedy Anna zbliża się do Mary, do pokoju wchodzi John i jednym ruchem pali ją na popiół. Okazuje się, że w ciało Winchestera wstąpił Michał. Odesłał Mary z powrotem do domu, obiecując Deanowi, że nie będzie ona pamiętała niczego, co tu się wydarzyło. Dean nalega, aby archanioł uleczył jego brata, na co te mówi, że zrobi to jak porozmawiają. Archanioł mówi, że przeznaczeniem Deana jest bycie jego naczyniem, gdyż ma on to zapisane we krwi. Każde zdarzenie w ich życiu, każdy wybór służyła właśnie temu. Dean nadal nie godzi się i mówi, że lubi mieć prawo własnego decydowania o swoim życiu. Archanioł odsyła jego i Sama w przyszłość, mówiąc, że i tak powie tak, bo tak jest mu przeznaczone.

Sam i Dean siedzą w pokoju motelowym i zamierzają się napić czegoś mocniejszego. Nagle pojawia się Castiel, któremu udało się jakoś na własną rękę wrócić z przeszłości, ale również i po tej podróży jest bardzo wykończony i Winchesterowie kładą go zemdlonego na łóżko. Sam martwi się, że zarówno Lucyfer, jak i Michał są przekonani, że powiedzą tak, ale Dean go uspakaja, że jak tylko nie będą tego chcieli to nie powiedzą.

Ponownie przenosimy się na chwili w przeszłość. Widzimy Johna i Mary w zaawansowanej ciąży, stojących w pokoiku małego Deana i oglądających figurkę aniołka, strzegącego kołyski nienarodzonego jeszcze dziecka...

  • Dean zameldował Castiela w apartamencie dla nowożeńców The Prairie Court Motel.
  • Adres Johna i Mary to 485 Robintree
  • Mary zamiast kołysanki śpiewała Deanowi swoją ulubioną piosenkę „Hey Jude”
  • W scenie, gdy pojawia się Anna w 1978 roku na ścianie widać plakat filmu Grease.
  • Pierwotnie tytuł odcinka brzmiał Back to the Future II
  • Dean porównuje Annę do Glenn Close z jej oskarowej kreacji w filmie Fatal Attraction (Fatalne zauroczenie), w którym Close zagrała kobietę o imieniu Alex Forrest mającą obsesję na punkcie swojego żonatego kochanka. Gdy na pytanie Castiela o wyjaśnienie kim jest Glenn Close, Dean odpowiada, że kobietą, która lubi gotować króliki. Winchester odnosi się do jednej ze scen, kiedy Alex włamała się do domu swojego ex-kochanka i ugotowała domowego zwierzaka jego rodziny, królika.
  • Castiel ostrzega, że jego moc może nie wystarczyć do przeniesienia w czasie dwójki Winchesterów. Dean nazywa go wtedy DeLoreanem bez plutonu. Delorean to wóz służący do podróży w czasie napędzany początkowo plutonem w filmie Back to the Future (Powrót do przyszłości).
  • Gdy Sam pyta się wychodzącego z motelu Deana o stan Castiela, ten odpowiada mu, że przecież nie wygląda jak doktor Quinn. To odniesienie do bohaterki serialu Dr. Quinn, medicine woman (Doktor Quinn) emitowanego w latach (1993-1998), opowiadającego historię lekarki z małego miasteczka na dzikim zachodzie.
  • Dean odrzuca pomysł brata, by rodzicom powiedzieć prawdę, ironicznie przywołując historię z filmu Terminator Jamesa Camerona z 1984 roku, w którym maszyny wysyłają w przeszłość robota-zabójcę, by zabił matkę głównego przywódcy rebeliantów, chcąc w ten sposób zapobiec jego narodzinom.
  • Michael tłumaczy Deanowi, że wszystko zawiera się w linii krwi Winchestera, począwszy od Kaina i Abla. Dean słysząc to ironizuje, że to „fantastycznie” niczym w grze Sześć stopni od Kevina Bacona (ang. Six Degrees of Kevin Bacon). Pomysłodawcy gry uznali, że teoretycznie Kevina Bacona można powiązać z każdym amerykańskim aktorem minionego wieku najwyżej sześcioma stopniami. Można sprawdzić tzw. liczbę bacona za pomocą specjalnej strony internetowej http://oracleofbacon.org/.

Gra ta jest zbudowana w oparciu o hipotezę zwaną Sześć stopni separacji mającą następujące założenia:


1. Pokrewieństwo osób można stopniować:

  • Jeśli jakaś osoba zna inną bezpośrednio to jest oddalona od tej osoby o jeden stopień;jeśli jakaś osoba jest w relacji z inną za pośrednictwem kogoś znanego bezpośrednio to jest oddalona od tej osoby o dwa stopnie;
  • i tak dalej.

2. Ilość pośredników między dwiema osobami w całej populacji ludzi na Ziemi nie przekracza sześciu stopni oddalenia.

-

  • Jared Padalecki jako Sam Winchester
  • Jensen Ackles jako Dean Winchester
  • Misha Collins jako Castiel
  • Julie McNiven jako Anna
  • Amy Gumenick jako młoda Mary Winchester
  • Matthew Cohen jako młody John Winchester
  • Matt Ward jako Uriel
  • Juliana Semenova jako tancerka-anielica
  • Daniela Dib jako tancerka-diablica
  • Allie Bertram jako hipiska
  • Luke Welland jako hipis
  • Warrant - "Cherry Pie"
  • Eagles - "Life's Been Good"
  • Molly Hatchet - "The Creeper"

Autor: Hypatia, Caroline, Natty - www.supernaturalplanet.com.pl

previous
previous


Supernatural.com.pl @ Wszelkie prawa zastrzeżone.Strona Non- Profit prowadzona przez fanów dla fanów.